تبلیغات
(خورشید امامت(عج - احكام شرعی از زبان حضرت قائم
(خورشید امامت(عج

اسحاق بن یعقوب مى گوید : از محمد بن عثمان عمرى ( ره ) خواستم كه نامه اى از من به حضرت قائم برساند ، در آن نامه پیرامون مسائلى برایم دشوار آمده بود سئولاتى كرده بودم ، بعد بخط مولایمان صاحب الزمان " ع " در توقیع چنین آمده بود : " اما آنچه را درباره آن سئوال كرده بودى ، خداوند تورا ارشاد فرماید ودر قضیه منكرین من از اهل بیت ما وعمو زاده ها یمان خداوند شما را ثابت قدم بدارد ، بدان خداوند با كسى خویشاوندى ندارد ، كسى كه مرا انكار كند از من نیست ، وسرنوشت او سرنوشت پسر نوح ( ع ) است . اما سرنوشت عمویم جعفر وفرزندان او ، سرنوشت برادران یوسف ( ع ) است . نوشیدن آبجو ( فقاع ) حرام است اما نوشیدن شلماب ( نوعى شراب ) مانعى ندارد ، واما اموالتان را نمى پذیریم مگر اینكه پاكیزه شوند ، هر كس مى خواهد ارتباط بر قرار سازد و هركس مى خواهد قطع رابطه نماید ، آنچه را كه خدا به من داده بهتر از آن است كه به شما داده است واما ظهور فرج ، مربوط به خداى متعال است ووقت گذاران دروغ گفتند . واما سخن كسانى كه مدعى شدند حسین ( ع ) كشته نشده ، كفر است ودورغ است وگمراهى . واما در حوادث ورخدادهایى كه پیش مىآید به راویان احادیث ما ، رجوع كنید ، زیرا آنان حجت من بر شما ومن حجت بر آنان هستم . واما محمد بن عثمان ( ره ) مورد اعتماد من بوده ونامه او نامه من است واما محمد بن علی بن مهزیار اهوازى ، خداوند دل او را اصلاح مى گرداند وشك وتردید او را بر طرف مى سازد . وآنچه را كه به ما رساندى ، نمى پذیریم مگر آنچه را كه پاك وپاكیزه باشد ، وپول زن نوازنده ، حرام است . واما محمد بن شاذان بن نعیم ، مردى از شیعیان وپیروان ما اهل بیت است . واما ابو الخطاب محمد بن ابى زینب اجدع ، فردى ملعون بوده ویارانش نیز ملعون هستند با پیروان آنها همنشینى نكن . زیرا من از آنها بیزار وپدرانم نیز از آنها بیزارند .

واما كسانى كه به زور اموال ما را مى گیرند ، پس اگر كسى از آن اموال چیزى را حلال شمرد وآنرا بخورد همانا آتش مى خورد . واما خمس ، براى شیعیان ما مباح شده ، و تا زمان ظهور وفرج ، بر آنها حلال است از آن مصرف نمایند ، تا فرزندانى نكو از آنان بوجود آید ، نه تبهكار . اما پشیمانى كسانى كه در دین خدا شك وتردید كردند راجع به آنچه به ما رسانده بودند هر كس از این كار پشیمان شد ما هم بر آن اصرارى نداریم وما نیازى به ارتباط با اهل شك وتردید نداریم . واما بوجود آمدن غیبت ، خداوند عزوجل مى فرماید : " اى كسانى كه ایمان آورده اید درباره چیزهایى كه اگر آشكار شود به سود شما نیست ، سئوال نكنید " هیچ یك از پدران من نبودند مگر اینكه بیعت فرمانرواى ظالم زمان خود بر گردنش بود ، ومن آنگاه كه باید ظهور كنم ظهور مى كنم وبیعتى از هیچیك از سركشان ستمكار را بر گردن ندارم .

اما چگونگى سود بردن بواسطه من در زمان غیبتم ، مانند سود بردن از خورشید است آنگاه كه در پشت أبر از دیده ها پنهان شود ، براستى من حافظ ونگاهبان زمینیان هستم همانگونه كه ستارگان حافظ اهل آسمانند ، از آنچه كه ارتباطى به شما ندارد سئوال نكنید وشما مكلف به آنچه مسئول آن نیستید نخواهید بود ودر تعجیل فرج دعاى زیاد بكنید زیرا آن فرج شماست ، وسلام ودرود بر تو اى اسحاق بن یعقوب وبر كسانى كه پیروى حق كنند .

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آدرس حدیث:

* : الفضل بن شاذان : على ما فی الارشاد .
* : الارشاد : ص 360 - الفضل بن شاذان ، عن معمر بن خالد ، عن أبی الحسن علیه السلام قال : -
* : كشف الغمة : ج 3 ص 251 - عن الارشاد ، وفیه " . . میمون بن خلاد " .
* : الصراط المستقیم : ج 2 ص 250 ب 11 ف 8 - عن الارشاد





نوع مطلب : حدیث، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :
چهارشنبه 14 تیر 1396 04:15 ق.ظ
Thanks to my father who shared with me about this website, this website is genuinely amazing.
یکشنبه 20 فروردین 1396 05:52 ب.ظ
Article writing is also a excitement, if you
be acquainted with afterward you can write otherwise it is complex to write.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


درباره وبلاگ
نظرسنجی
به نظر شما کدام قسمت وبلاگ بهتر است؟








جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :